27 mars, 2012

My little pony-tårta -laktosfri

Nu har jag just varit i lämnat en My Little Pony tårta till en liten tjej som fyller 4 år idag! Tårtan är laktosfri så jag har helt enkelt bytt ut den vanliga grädden o det vanliga smöret mot laktosfritt =)

Jag var faktiskt ganska nervös inför att göra den här tårtan, eftersom my little pony är ett specifikt önskemål o då måste det ju verkligen bli likt! Det är ju lite enklare att komma undan om det bara skulle vara en häst tex då man kan göra den lite hur som helst utseendemässigt... ;) Men jag måste säga, att även om jag inte är 100 % nöjd med ponnyn, så syns det faktiskt vad det ska föreställa -o det gjorde mig väldigt lättad ;) Huvudet/ansiktet o ögat var svårast o det jag var mest nervös för... Men det blev ganska bra till slut.



Tårtan är som sagt laktosfri och fylld med ett lager jordgubbar o ett lager med ett godisfluff gjort av lösgodiset jordgubbsdröm -helt enligt önskemål från födelsedagsbarnet :)
Spacklad med laktosfri grädde o täckt o dekorerad med sugarpaste.
Bottnarna är efter receptet som finns bak på potatismjölpaketet -superbästa receptet!!





Emelina 4 år!
Kantdekoren är gjord av smörkräm som jag spritsat med en grästyll...



Några av blommorna...


-------------

Detta är "jordgubbsdrömmar" o fluffet blev riktigt gott faktiskt!
Jag använde mig av 80 g godis o lite drygt 3 dl grädde när jag gjorde fluffet -o att använda laktosfri grädde gick alldeles utmärkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar