27 mars, 2012

Iggle Piggletårta till Freja 2 år

Vår lilla Freja fyller 2 år imorgon, men vi hade kalaset idag :) Hennes idoler är Pettson o Findus och Iggle Piggle och eftersom Findus känns liiiiite för avancerad  för mig så blev det en Iggle Piggle tårta till henne idag :D

Detta är min absolut första våningstårta och anledningen till att jag gjorde en sådan idag är för att en tjej beställt en våningstårta till sitt barns dop i slutet av mars. Så jag provbakade idag kan man säga ;-) Gick superbra!
Tårtbottnarna smakar choklad och är ett superrecept som finns på Linda Runns blogg!



- iggle piggle cake -








Iggle Piggles mage blev alldeles rynkig o ful xD Skyller på marsipanen o tidspressen xD
Han är ca 10 cm hög...




Chokladbottnar fyllda med daimfluff o citronfromage.
Spacklad med grädde.
Täckt o dekorerad i marsipan.
Kantdekoren är spitsad smörkräm.

GRATTIS MIN LILLA GODING-FREJA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar