27 mars, 2012

Biltårta till Joel

En kompis ville ha en biltårta till sin son som fyller 1 år o jag hjälper ju gärna till...! Har dessutom aldrig gjort en bilformad tårta förut, så det skulle bli spännande!
Tyvärr planerade jag alldeles för dåligt -dels hade jag visst slut (!!) på massor av material, så jag fick klara mig på det som fanns hemma (suck) o dels jobbade David nätter just då så jag hade ingen hjälp med barnpassning så jag skämdes lite när jag överlämnade tårtan, för den såg verkligen inte ut så som jag ville...! Nästa gång (om hon vågar bestääla igen, hehe) så behöver hon inte ens betala materialet för tårtan, som kompensation xD
Tydligen smakade den gott iallafall och det var ju tur det, hihi :)
Däremot är det väldigt roligt att göra figurtårtor, så jag hoppas jag får chansen snart igen :)



tårtbottnarna monterade




spacklad med grädde


Täckt med grönfärgad sugarpaste
(jag måste köpa starkare färger!)


Det färdiga resultatet (uhuhuh...)
Tårtan är enligt önskemål fylld med jordgubbssylt och vaniljkräm.


Man ser iaf att det är en bil :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar