27 mars, 2012

Doptårta med babyconverse

Idag överlämnades en doptårta till Emelia som ska döpas idag! Tyvärr tyvärr tyvärr så bråkade sockerpastan med mig -den torkade otroligt fort och sprack så mycket att den till slut föll av tårtan i stort sett.. PANIK!!! Hade ju ingen mer sp hemma!!!! Tack o lov hade jag en packe vit marsipan hemma... Marsipan blir ju inte alls lika slät, vit o fin som sp, men hellre marsipan än inget alls!! Den här var också himla torr o sprack o hade sig *gaah* Jag försökte rädda den med lite blommor, men slutresultatet blev ändå alldeles för sprucket o ojämt :( Tråkigt!!! Förhoppningsvis smakar den jättegott och de små skorna blev iaf som dom skulle =)
Detta var föresten sista gången som jag litar på att sockerpastan ska räcka! Har redan beställt hem ett stoooort nytt lager ;-)












Tårtan bestod av:
chokladbottnar spacklade med chokladsmörkräm o täckta med vit marsipan o rosa sockerpasta.
Fyllningen bestod av mörk chokladganache och päronmousse.


Jag gjorde även två stycken caketoppers -en bebis med rosa filt och en liten hello kitty som antagligen ska dekoreras med på andra bakverk på dopet =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar